گردش با تو
گردش با تو اطلاعاتش با ما

بارسلونا مركز جدايي طلبي كاتالان ها از جمله شورش كاتالان ها (52-1640) عليه فيليپ چهارم اسپانيا بود. بقاياي مهم رومي در Plaça del Rei زيرزميني، به عنوان بخشي از موزه تاريخ شهر بارسلون به نمايش گذاشته شده است. طرح شبكه معمولي رومي هنوز هم امروزه در طرح مركز تاريخي، Barri Gòtic قابل مشاهده است. برخي از قطعات باقي مانده از ديوارهاي رومي در كليساي جامع گنجانده شده است.

barcelona

با اين حال، در سال 2013، بارسلونا پس از شكست 0–2 در بازي رفت در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا 2012–2013، بازگشتي «تاريخي» داشت و در نيوكمپ با نتيجه 4–0 پيروز شد. Blanc-i-blaus كه يكي از باشگاه هايي است كه تحت حمايت سلطنتي قرار گرفته است، برخلاف ماهيت چند مليتي هيئت مديره اصلي بارسا، منحصراً توسط هواداران فوتبال اسپانيا تأسيس شد. پيام موسس باشگاه آشكارا ضد بارسلونا بود و آنها با نارضايتي باشگاه بارسلونا را يك تيم خارجي مي ديدند. اين رقابت با چيزي كه كاتالونيايي ها نماينده تحريك آميز مادريد مي ديدند تقويت شد. پپ گوارديولا، سرمربي تيم جوانان بارسلونا در پايان فصل، وظيفه فرانك رايكارد را برعهده گرفت.

پويول ترجيح داد با رافا ماركز بازي كند و يايا توره او را بهتر از پيكه مي داند

او خاطرنشان مي كند كه آنها از برق، اينترنت و آب استفاده مي كنند و به آنها اجازه مي دهد با كمتر از يك يورو در روز زندگي كنند. چمباتمه زدن به ساكنين مسن كمك مي كند از اخراج خودداري كنند و تظاهرات مختلفي را در سراسر بارسلون سازماندهي كنند. پليس بارها تلاش كرده است تا جنبش كوخ نشينان را با امواج اخراج و يورش متوقف كند، اما اين جنبش همچنان به قوت خود ادامه دارد. در طول جنگ داخلي اسپانيا، اين شهر و به طور كلي كاتالونيا قاطعانه جمهوري خواه بودند.

barcelona

در سال 2017، اين گروه سني تنها 12.7 درصد از جمعيت را تشكيل مي داد. در سال 2017، افراد بين 15 تا 24 سال 9 درصد از جمعيت را تشكيل مي دادند. در حالي كه افراد بين 45 تا 64 سال 56.9 درصد از كل بارسلونايي ها را تشكيل مي دادند. در سال 1900، افراد 65 ساله و بالاتر تنها 6.5 درصد از جمعيت را تشكيل مي دادند.

در مارس 2021، ليونل مسي از ركورد ژاوي 767 بازي براي اين باشگاه پيشي گرفت و در حال حاضر 778 بازي رسمي در تمام رقابت ها انجام داده است و همچنين با 520 بازي، ركورد بيشترين بازي در لاليگا را براي بارسلونا دارد. در 16 مه 1979، اين باشگاه اولين جام برندگان جام اروپا را با شكست 4-3 فورتونا دوسلدورف در بازل در فينالي كه بيش از 30000 هوادار بلوگرانا در سفر تماشا كردند، به دست آورد. در همان سال، نونيز با تبديل لاماسيا به خوابگاه براي بازيكنان جوان آكادمي خارج از كشور شروع به سرمايه گذاري در برنامه جوانان باشگاه كرد.

همراه با آلكانتارا، تيم بارسا زير نظر گرينول نيز شامل ساگيباربا، ريكاردو زامورا، جوزپ ساميتير، فليكس سسوماگا و فرانتس پلاتكو بود. اين تيم بين سال‌هاي 1919 تا 1928، 9 از 10 قهرماني كاتالونيا و دو قهرماني كوپا دل ري را در سال‌هاي 1920 و 1922 به دست آورد. در مجموع، بارسلونا در دوران رهبري گامپر، يازده كمپيونات كاتالونيا، شش كوپا دل ري و چهار جام پيرنه را به دست آورد.

سخنراني پر از اشك خداحافظي جرارد پيكه در نيوكمپ

30 محله پرجمعيت، 57.5 درصد از جمعيت شهر را تشكيل مي دهند كه تنها 22.7 درصد از شهرداري را به خود اختصاص داده اند، يا به عبارت ديگر، 936406 نفر با تراكم متوسط ​​40322 نفر در هر كيلومتر مربع زندگي مي كنند. بيشترين تراكم شهر در محله لا ساگرادا فاميليا و اطراف آن يافت مي شود كه در آن چهار محله از پرجمعيت ترين محله هاي شهر در كنار هم قرار گرفته اند كه همگي تراكم جمعيتي بالاي 50000 نفر در هر كيلومتر مربع دارند. نيمي از شهرداري يا 50.2 كيلومتر مربع، تمام آن كه در حاشيه شهرداري واقع شده غذا است از ده محله كم تراكم كه كمتر از 10 درصد جمعيت شهر را شامل مي شود، منطقه صنعتي خالي از سكنه Zona Franca و پارك جنگلي Montjuïc تشكيل شده است. باقي مانده 90٪ يا كمي كمتر از 1.5 ميليون نفر در 52 كيلومتر مربع باقي مانده با تراكم متوسط ​​نزديك به 28500 نفر در هر كيلومتر مربع زندگي مي كنند. ازدواج فرديناند دوم آراگون و ايزابلا اول از كاستيل در سال 1469 دو خط سلطنتي را متحد كرد. مادريد به مركز قدرت سياسي تبديل شد در حالي كه استعمار قاره آمريكا اهميت مالي تجارت مديترانه را كاهش داد.

بازيكنان بارسلونا دوازده جايزه توپ طلا را به دست آورده‌اند كه جوهان كرايف را دريافت كرده‌اند، و همچنين هفت جايزه بهترين بازيكن سال فيفا با برندگاني از جمله روماريو، رونالدو، ريوالدو و رونالدينيو ركورددار است. در سال 2010، سه بازيكني كه از طريق آكادمي جوانان باشگاه آمده بودند (ليونل مسي، آندرس اينيستا و ژاوي) به عنوان سه بازيكن برتر جهان در جوايز توپ طلاي فيفا انتخاب شدند، يك شاهكار بي سابقه براي بازيكنان همان آكادمي فوتبال. علاوه بر اين، بازيكناني كه نماينده اين باشگاه هستند، ركورد هشت جايزه كفش طلاي اروپا را به دست آورده اند. در 11 آگوست، بارسلونا فصل 2015–2016 را با فتح پنجمين ركورد مشترك سوپرجام اروپا با شكست دادن سويا با نتيجه 5–4 در سوپرجام يوفا 2015 آغاز كرد. آنها سال را با پيروزي 3-0 مقابل باشگاه ريورپلاته آرژانتين در فينال جام باشگاه هاي جهان 2015 در 20 دسامبر به پايان رساندند تا براي سومين بار اين جام را به دست آورند و سوارز، مسي و اينيستا سه بازيكن برتر اين مسابقات بودند. جام جهاني باشگاه‌ها بيستمين قهرماني بين‌المللي بارسلونا بود، ركوردي كه فقط باشگاه الاهلي مصر به آن دست يافت.

كل فضاي نمايشگاهي مكان هاي Fira de Barcelona 405000 متر مربع است، بدون احتساب مركز Gran Via در Plaza de Europa. با اين حال، بحران منطقه يورو و كاهش عميق سفرهاي تجاري بر موقعيت شورا از شهر به عنوان يك مركز همايش تأثير گذاشت. يكي از رقباي بارسلونا در فوتبال اروپا باشگاه ايتاليايي آث ميلان است.

اين اقدامات باشگاه را مجبور كرد نام خود را به Club de Fútbol Barcelona تغيير دهد و پرچم كاتالونيا را از روي نشان خود حذف كند. گامپر به طور همزمان كمپيني را براي جذب اعضاي باشگاه راه اندازي كرد و تا سال 1922، باشگاه بيش از 20000 نفر داشت كه به تامين مالي يك استاديوم جديد كمك كردند. سپس باشگاه به لس كورتس جديد نقل مكان كرد كه در همان سال افتتاح شد. Les Cortes ظرفيت اوليه 30000 نفر داشت و در دهه 1940 به 60000 افزايش يافت.

براي جشن گرفتن محيط جديد خود، باشگاه يك مسابقه لوگو در سال بعد برگزار كرد. كارلس كومامالا برنده مسابقه شد و پيشنهاد او به نشاني تبديل شد كه باشگاه هنوز - با برخي تغييرات جزئي - تا امروز بر سر دارد. El Periódico de Catalunya، La Vanguardia و Ara سه روزنامه مهم بارسلونا هستند در حالي كه Sport و El Mundo Deportivo دو روزنامه مهم ورزشي شهر هستند كه توسط همان شركت ها منتشر مي شوند. اين شهر همچنين توسط تعدادي از نشريات كوچكتر مانند Ara و El Punt Avui، توسط روزنامه هاي سراسري با نسخه هاي ويژه بارسلون مانند El Pais و El Mundo و چندين روزنامه رايگان مانند 20 minutos و Què ارائه مي شود.

دهه 1960 شاهد ظهور جوزپ ماريا فوسته و كارلس ركساخ بود و اين باشگاه قهرمان كوپا دل ژنراليسيمو در سال 1963 و جام نمايشگاه ها در سال 1966 شد. بارسلونا با شكست دادن 1-0 رئال مادريد در فينال كوپا دل ژنراليسيمو 1968 در فينال كوپا دل ژنراليسيمو در سال 1968 غرور خود را به دست آورد. سانتياگو برنابئو در مقابل فرانسيسكو فرانكو، با مربي سالوادور آرتيگاس، يك خلبان جمهوري‌خواه سابق در جنگ داخلي. با پايان ديكتاتوري فرانكو در سال 1974، باشگاه نام رسمي خود را به باشگاه فوتبال بارسلونا تغيير داد و نشان را به طرح اصلي خود بازگرداند كه شامل حروف اصلي بود. بارسلونا مكان‌هاي زيادي براي اجراي موسيقي زنده و تئاتر دارد، از جمله سالن اپراي مشهور جهاني Gran Teatre del Liceu، تئاتر Nacional de Catalunya، Teatre Lliure و سالن كنسرت Palau de la Música Catalana. بارسلونا همچنين محل استقرار اركستر سمفونيك بارسلونا و اركستر ملي كاتالونيا (Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya، معمولاً با نام OBC)، بزرگترين اركستر سمفونيك در كاتالونيا است.

پس از نااميدي دوران گاسپارت، تركيب يك رئيس جوان جديد، خوان لاپورتا، و يك مربي جوان جديد، ستاره سابق هلندي و آث ميلان، فرانك رايكارد، باعث بازگشت باشگاه شد. بارسلونا در فصل 05–2004 قهرمان لاليگا و سوپركاپ اسپانيا شد و رونالدينيو و اتوئو به ترتيب اول و سوم در جوايز بهترين بازيكن سال فيفا شدند. كرايف براي مدت كوتاهي جاي خود را به بابي رابسون داد كه در فصل ۱۹۹۶–۱۹۹۷ براي يك فصل هدايت باشگاه را بر عهده گرفت.

Aerobusis اتوبوسي است كه انتقال سريع و اقتصادي بين فرودگاه و مركز شهر را فراهم مي كند. Aerobus را مي توان با "Hola Card" تركيب كرد كه استفاده نامحدود از تمام وسايل حمل و نقل عمومي در شهر را به مدت 48، 72 يا 120 ساعت ارائه مي دهد. در نهايت، براي تكميل گزينه‌هاي حمل‌ونقل خود در طول اقامت، اتوبوس فضاي باز Hop-On Hop-offbus براي رفتن از يك نقطه مورد علاقه به نقطه ديگر فوق‌العاده است. تاج اصلي اين باشگاه يك تاج الماسي شكل بود كه بالاي آن تاج آراگون و خفاش كينگ جيمز قرار داشت و توسط دو شاخه، يكي از درخت لورل و ديگري يك نخل احاطه شده بود. اين باشگاه نشان بارسلونا را به اشتراك گذاشت تا نشاني از همذات پنداري خود با اين شهر و تمايل به رسميت يافتن به عنوان يكي از آنها باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۲۲:۱۳ ] [ ali ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی